• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Efter Lendoansökan, vilken bank?

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 894
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Hej!

Nu har jag äntligen ansökt via Lendo och fått 7 erbjudanden hittills . Bäst ränta erbjuder BN, Ica Banken, Remember och SEB. Samtliga mellan 10% - 11% som mer än halverar mina nuvarande räntor. Vilken bank är bäst av dessa att ha att göra med ex. gällande extra amorteringar, service osv?


”Ränteändring från och med 1 maj 2023​

Med anledning av ökade upplåningskostnader för Entercard, som är långivare för re:member privatlån, höjs räntan på ditt re:member lån med 0,7 procentenheter.”


Fick detta på mailen idag. Om du väljer remember så vänta till 2a maj med att godkänna villkoren.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347

”Ränteändring från och med 1 maj 2023​

Med anledning av ökade upplåningskostnader för Entercard, som är långivare för re:member privatlån, höjs räntan på ditt re:member lån med 0,7 procentenheter.”


Fick detta på mailen idag. Om du väljer remember så vänta till 2a maj med att godkänna villkoren.
Vad blir skillnaden, lägger de inte bara på +0,7% på räntan? Av just denna anledning valde jag dock NB, deras ränta var 9,96% och jag misstänker ytterligare höjningar.
 

Mimmy

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Har något erfarenhet med Remember?Vilket UC betyg ni hade när ni blev godkänd av dem?
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Har något erfarenhet med Remember?Vilket UC betyg ni hade när ni blev godkänd av dem?
Kommer inte ihåg vad jag hade i betyg, men ansökte två gånger vi förmedlare 2021 och 2022. Låg väl runt 7-11% i Uc. Men fick också horribel ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp